usah merinjis awan dalam renyai yang merintik ... usah menginai gelap malam dengan ungu warna pelangi
Nyanyian Tanjung Sepi




Catatkan di BUKU TAMU
hakcipta terpeliharaŽnoorsuraya
E-Novel

Nyanyian Tanjung Sepi

ini sebenarnya, belum pernah diterbitkan di mana-mana.

Cerita ini, ditulis beberapa tahun dulu (sebelum saya menulis ketiga-tiga novel saya: Biru Ungu Cinta, Tanah Andriyana & Keranamu Ain...)

Manuskrip tulisan tangan yang sebelum ini saya malu-malu dan juga tak pernah pamer kepada sesiapa; lalu kini saya beri nafas baru untuk santapan tetamu-tetamu yang mengunjungi teratak kecil Nyanyian Tanjung Sepi ini

Saya menulis novel ini, ketika saya masih bertugas sebagai guru di Sibu. Cerita ini, seusia dengan novel keempat saya; Rindunya Kian Membara.

Sudah lama Nyanyian Tanjung Sepi ini (bukannya, manuskrip pertama saya) tinggal tersorok sunyi dan sepi dalam kotak kayu di rumah... lalu akhirnya beginilah jadinya....

Pandangan dan kritikan anda sangat saya hargai :)
Selamat membaca ya!

Salam manis daripada saya yang mereka panggil,
Kaksu

[NOOR SURAYA]

adnannsuraya@yahoo.com

TAUTAN BLOG

RUMAH KECIL TIANG SERIBU
AYERMATA
SERIBU SATU MALAM




Tetamu
ke

free hit counter
Nyanyian Tanjung Sepi
mulai dilancarkan secara rasmi pada 3 Ogos 2004

<< March 2007 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB



Dang Bersaudara
[Amai][Anis][Ayang][Inoi][Jijah][Kalas][Sari][Nila]

KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


"Jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati."
[Nik Ahmad Adam]




BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



"Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan."
[Abdul Fattah]


RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



"Pabila berkata tentang cinta, kita... bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
[Dr Farhana Haji Abu Bakar]


TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



"Asap api embun berderai,
Patah sayap haluan perahu;
Niat di hati tak mau bercerai,
Kuasa Allah siapa yang tahu?"



GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing








If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed



 
Thursday, March 01, 2007
Nyanyian Tanjung Sepi

Februari datang & pergi,

Sudah setahun Nyanyian Tanjung Sepi berada di pasaran. Inilah gambar kulitnya. Untuk pertama kali kaksu letakkannya di lamannya sendiri. Sekiranya adik-adik ingin mengetahui penamat cerita ini... silalah dapatkannya;

Bab 41 - 74 + Epilog, tiada dalam versi e-novel. Dan cerita di laman web telah diubah suai untuk versi cetak.  Sila catatkan 'rasa' anda pada ruangan... catatan  tamu --> Noor Suraya. Terima kasih :) 


Posted at 07:09 pm by nrsuraya

Nuha Hidayah
August 4, 2011   05:29 PM PDT
 
Salam,
Kak Su kat mana agaknya dijual buku ni...Saya ni masih bersekolah jd x berapa reti nak pesan secara online...Saya amat berharap...please....:( Setakat ni sy ada Surat Umgu untuk Nuha, Jaja dan Din dan Panggil aku Dahlia je...Susah nak cari buku Kak Su...
noor thuraiya
February 13, 2010   05:42 PM PST
 
salam kaksu... sy dah baca novel ni... agak menyentuh jiwa...
sy harap dapat bce novel kaksu yang lain2 lg...
tahniah...
nora
July 19, 2009   11:25 AM PDT
 
ah sronoknye cite NTS nii!! dah baca edisi belum cetak kt sini...tapi x puas selagi tak bace full kat edisi cetak... tak saba nak balik msia beli!!! =)
anyss
January 2, 2009   01:17 PM PST
 
salam kak sue..sy suke sume novel kak sue..tp yg plg bez mstila nyanyian tnjg sepi ni..bez sgt2..sy bce byk kali..mak n sy msti nangis stiap kali bace novel ni..keep up d gud work kak sue...
sakura
October 15, 2008   06:27 AM PDT
 
crite ni menyedihkan
sampai terbangun tengah mlm sebab sayu sangat cerita ni
buat la lg sambungan
matikan watak tengku dara dan zainul
biarkan akmal dan syarifah khalida barsama semula
wat happy ending...
yaya
August 18, 2008   10:56 AM PDT
 
assalam kak su...saya rasekan cite NTS nie kalau wat drama mesti dapat sambutan...sebab sungguh menyentuh hati sesape jer yg membacenye...wah teringinnyer saye nak jumpa kak su...
Rozie
April 4, 2008   12:22 AM PDT
 
Tahniah! Sebuah novel yg cukup meninggalkan kesan pada pembaca. Homework yang bagus. Semoga kak su sukses selalu.
iEn
February 4, 2008   09:23 PM PST
 
saya pernah baca novel ini.. tersentuh di jiwa saya memahami erti cinta. great job!
nikmah
January 3, 2008   10:35 AM PST
 
as'kum...
menunggu hasil karya akak amat menyeksakan buat saya..
novel NTS mengingatkan tentang islam dan banyak pengajaran dan teladan yg boleh diambil...
tahniah atas karya yg telah dihasilkan...
saya teringin sgt untuk bersua muka dgn akak...
illy imran
September 26, 2007   07:36 AM PDT
 
kaksu wat sy angau tiga ari tiga malam

kaksu dera sy smpi sy x bleh kuar dr 'dunia' nuur khalida dan 2 buah hatinya, smpi tatau mana nk pilih...aqmar aziz ke, zainur... :S

hu hu hu hu...
nabila
July 11, 2007   12:51 PM PDT
 
saya baru jumpa novel ni last week..and baru abis baca last night...best giler...sarat dengan ilmu dunia dan akhirat...thaniah tu kak noor suraya...bila nak kuar novel baru?
dang amai
June 15, 2007   05:46 PM PDT
 
kaksuuuu.. rindu dengan bait-bait syahdu dlm nyayian tanjung sepi mu
halwa
April 11, 2007   09:46 PM PDT
 
asssalamualaikum,saya ini peminat novel dari spore..firstly,saya mengucap kan syabas atas hasal kakak yg sunggup mengkagum kan..sehingga saya menitis mata dan buku ini sentiasa mengingatkan saya pada ALLAH s.w.t
Anakkucing
March 5, 2007   10:44 AM PST
 
Wahh..kaksue...TAHNIAH!! Selamat ulang tahun buat NTS...

A'ahkan kak nottie..sekejap jer masa berlalu...

Dan genap setahun juga lah nampaknya anakkucing mencari 'Doktor Aqmarnya' tak jumpa2 lagi..muahahaha....
notie
March 2, 2007   10:41 AM PST
 
Kaksu, sekejapnya masa berlalu dah setahun rupanya. Walaupun begitu kemanisan berukhwah sambil bergurausenda bersamanya tetap dlm ingatan.

Rindu bercanda dgn lida dan arjuna hatinya. Asyik masyuk melayan keluhan dan rintihan hati lida dek panahan asmara arjuna dlm dewan kuliah. heheheeh tangkap jiwang karat tul bila saya teringat. Apa pun semuga kaksu sucess. Amin
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Previous Entry Home Next Entry